Een NIS-incident melden
Indien u een aanbieder van essentiële diensten die niet onder het toezicht staat van de Nationale Bank van België of een digitaledienstverlener bent dient u de NIS-wet van 7 april 2019 te volgen voor het melden van NIS-incidenten.
In de eerste plaats dient u gebruik te maken van het meldingsplatform dat is voorzien om een NIS-incident te melden (https://nis-incident.be)
Indien dit platform niet beschikbaar is (vanwege technische of andere problemen) kunt u nog steeds een NIS-incident melden door gebruik te maken van de procedure die hieronder wordt beschreven:
- Download het NIS-incident formulier (NL – FR – EN downloadlinks onderaan)
- Vul dit document in en verzend dit via mail naar info@ccb.belgium.be (Indien mogelijk raden we aan om gebruik te maken van PGP-encryptie om dit document te versturen.)
- CERT.be zal na ontvangst van de notificatie deze zo snel mogelijk doorsturen naar het Nationaal Crisiscentrum en de bevoegde sectorale overheid.
Indien u dringend hulp nodig heeft bij een incident raden wij u aan om meteen ook telefonisch contact op te nemen met Cert.be ( +32 (0)2 501 05 60 )